امروز دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 ساعت 10 : 1 دقیقه

کاربرد ولوم current

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 27 اسفند 1402 در ساعت 16 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آنچه در ادامه می خوانید:

آشنایی با ولوم current

نحوه استفاده از ولوم current

2 روش برای ایجاد تناسب و رهایی از گیر کردن الکترود با کمک گرفتن از ولوم Current

          سایز کار در هنگام تنظیم ولوم Current

          رابطه سایز الکترود با تنظیم ولوم Current دستگاه جوشکاری

مزایا و معایب فیش (سوکت) نسبت به ولوم Current دستگاه جوشکاری

 

آشنایی با ولوم current در دستگاه جوشکاری

یکی از انواع ولوم بر روی دستگاه جوش اینورتر، Current است که به شکل یک پیچ تنظیم شدت جریان نصب بر روی دستگاه نصب شده است . جوشکارها با کمک این ولوم می‌توانند میزان جریان خروجی دستگاه را تنظیم کنند. در نهایت قوس الکتریکی بعد از تنظیم این ولوم، برای شروع جوشکاری تعیین می‌شود.

تنظیم آمپر جوشکاری و انتخاب بهترین مقدار برای آن، یکی از اقدامات بسیار مهم است که باید مورد توجه جوشکاران قرار بگیرد. با تنظیم صحیح آمپر جوشکاری میتوان به بهترین کیفیت جوش هم دست پیدا کرد.

ولوم current

همان طور که مشخص است این ولوم را می توان به عنوان ولوم اصلی یا ولوم جریان دستگاه جوش نیز معرفی نمود و کارایی اصلی این قسمت تنظیم قدرت خروجی و یا تعیین کننده میزان جریان آمپر خروجی مورد نیاز با توجه به نیاز جوشکار و هدف و انتظار کاربر دستگاه جوشکاری می باشد.

 

نحوه استفاده از ولوم Current در دستگاه جوشکاری:

این ولوم وظیفه تغییر جریان خروجی دستگاه را بر عهده دارد و برای تنظیم جریان خروجی دستگاه جوشکاری، به کار می رود.با کمک تنظیم این ولوم به صورت دستی، میتوان میزان جریان خروجی دستگاه را تعیین نمود و همچنین قوس الکتریکی حاصله برای شروع جوشکاری با الکترود را می توان تعیین نمود.

این قسمت معمولاً به صورت پیچی روی دستگاه های جوش اینورتری تعبیه می شود و با کمک یک عایق معمولاً پلاستیکی روی آن پوشیده شده و معمولاً به صورت دستی می توان آن را تنظیم نمود تا کارایی لازم را به دست آورد.

آنچه که مشخص است کار با این ولوم بسیار راحت می باشد . با چرخش ولوم current به سمت حرکت عقربه های ساعت قدرت خروجی دستگاه را افزایش میدهد یعنی درجه آمپر خروجی دستگاه جوش شما بالا میرود و قدرت دستگاه نیز به همان اندازه افزایش می یابد. در مسیر عکس حرکت عقربه های ساعت توان خروجی دستگاه شما کاهش می یابد.

ولوم current

 

2 روش برای ایجاد تناسب و رهایی از گیر کردن الکترود با کمک گرفتن از ولوم Current دستگاه جوشکاری:

 

1_ سایز کار در هنگام تنظیم ولوم Current

ضخامت قطعه یا قطعه هایی که قرار است عملیات اتصال یا جوشکاری روی آنها انجام شود، و تناسب درجه ولوم Current  با ضخامت و همچنین نوع جوشکاری ، روی کیفیت نهایی جوشکاری بسیار تاثیرگزار است.

 

۲_ رابطه سایز الکترود با تنظیم ولوم Current دستگاه جوشکاری

نکته دیگر این است که شما حتماً الکترودی برای کار انتخاب کنید که متناسب با ضخامت قطعه آماده برای جوشکاری باشد و طبعاً قدرت خروجی ولوم Current را به صورتی تنظیم کنید که برای آن الکترود مناسب باشد تا هنگام کار دچار چسبیدن مکرر الکترود و برق زدگی چشم نشوید.

 

رعایت موارد مذکور، باعث ارتقای کیفیت و استحکام جوشکاری نهایی به صورت ایده آل و استاندارد خواهد شد و در نهایت از نتیجه کار، رضایت کافی خواهید داشت.

 

مزایا و معایب فیش ( سوکت ) نسبت به ولوم Current دستگاه جوش اینورتر:

در این باره میتوان این طور گفت تفاوت هایی میان این دو روش وجود دارد ؛ به عنوان مثال در مدل های سوکتی یا اصطلاحاً فیشی قدیمی تر خرابی و یا استهلاک فیش خروجی ( سوکت ) کمتر و نیاز به تعویض کمتری دارند و هم چنین تعمیر آن ساده تر و کم هزینه تر می باشد

 

معمولاً فیش ها و یا سوکت های خروجی ایرانی می باشند بنابراین راحت تر یافت می‌شود و خطر نبود و یا کمبود ولوم های غالبا خارجی به مراتب کمتر میباشد.

 

درعوض ولوم Current دقت به مراتب بالاتر و بیشتری دارد ، به عنوان مثال در دستگاه جوش مدل قدیمی تر شما ما بین فیش خروجی 50 آمپر تا فیش خروجی 200 آمپر ، یک یا دو انتخاب با توان خروجی ۷۵ یا ۱۵۰ آمپر بیشتر نداشتیم ولی با ولوم Current تنظیم جریان جوش شما میتوانید در حالت ها و قدرت های مختلف از ۵۰ تا ۲۰۰ کار کنید مثلاً شما می توانید درجه ۱۱۰ یا 135 یا 183 را برای خود انتخاب کنید.

 ولوم current

 

نکته دیگر مزایای ولوم Current نسبت به فیش خروجی کاربری راحت تر و کم خطر را می توان نام برد زیرا ممکن بود در مدل های قدیمی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی دست کاربر با فیش خروجی دستگاه اتصال برقرار نماید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد یکی از ولوم های دستگاه جوشکاری(Current)،  که  نقشی بسیار مهم در کیفیت فرآیند جوشکاری ایفا می کند صحبت کنیم.

 گروه صنعتی احسان در زمینه تولید و طراحی و عرضه انواع ابزارآلات صنعتی فعالیت می‌کند. تمام محصولات با بهره‌گیری از دانش متخصصان برجسته با بهترین مواد اولیه و با دستگاه‌های پیشرفته تولید می شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند.برای مشاهده اینورترهای جوشکاری احسان با ولوم Current، به دسته محصولات اینورترهای جوشکاری احسان مراجعه فرمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال با مشاوران ما درمجموعه احسان ارتباط برقرار کنید.

 

 

از اینکه در این مقاله با ما همراه بودید متشکریم . منتظر نظرات شما هستیم .

 

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :