امروز دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 ساعت 7 : 13 دقیقه

کاربرد ولوم hot start

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 27 اسفند 1402 در ساعت 9 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

آشنایی با ولوم hot start در دستگاه های جوشکاری

برای شروع به کار با یک دستگاه جوشکاری، میزان ولتاژ و قوس الکتریکی اولیه بسیار مهم است؛ زیرا گاهی اوقات به علت سرد بودن الکترود یا مرطوب بودن آن، درست به هنگام شروع، الکترود به قطعه کار می‌چسبد و فرآیند جوشکاری را از همان ابتدا مختل می‌کند. بنابراین این قوس به خصوص برای افرادی که به تازگی کار با دستگاه‌های جوشکاری را آغاز کردند، مهم‌تر است.

آنچه در ادامه می خوانید:

   ولوم Hot Start چیست؟

   نحوه کار با ولوم Hot Start

   جوش یکنواخت با تکنولوژی Hot Start

 

ولوم Hot Start چیست؟

با ولوم (Hot Start) ، می‌توانید احتمال تکثیر قطعات غیراختصاصی را در PCR کاهش دهید. تکثیر قطعات با شروع زودهنگام واکنش در دمای پایین (قبل از شروع جوشکاری) اتفاق می‌افتد. شما از ولوم هات استارت زمانی استفاده می‌کنید که بخواهید یکی از مواد اصلی واکنش را غیرقابل استفاده کنید. در نتیجه دمای چرخه اول از دمای مرحله اتصال بالاتر می‌رود . 

 hot start

 

نحوه کار تکنولوژی hot start

 

ولوم Hot Start، ولومی است که با تنظیم آن می‌توان میزان شروع قوس الکتریکی را تعیین کرد و از شوک اولیه ناشی از آغاز قوس الکتریکی گریخت. با وجود این ولوم بر روی یک دستگاه جوشکاری، میزان قوس الکتریکی تنظیم شده در همان اول کار منجر به چسبیدن الکترود به قطعه فلزی نمی‌شود. برای همین نیز این تکنولوژی برخلاف آنچه خیلی‌ها آن را بی‌اهمیت می دانند، بسیارمهم و کاربردی است. با تنظیم این ولوم، جریان خروجی با حداکثر قدرت خود شروع به کار خواهد کرد و به آرامی جریان کاهش یافته تا به سطح مورد نظر تنظیم شده در ولوم Current برسد.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ( کاربرد ولوم Current ) را مطالعه بفرمایید.

 

ممکن است یک دستگاه جوش دو ولوم از ولوم Hot Start برخوردار باشد. این ولوم میزان شروع قوس الکتریکی را تعیین می کند و در نتیجه به وسیلۀ آن می توان از شوک اولیه حاصل از آغاز قوس الکتریکی جلوگیری کرد.

 

hot start

 

همان طور که قبلا اشاره شد، اهمیت این ولوم به ویژه برای افرادی که تازه کار جوشکاری را شروع نموده اند و تازه کار به حساب می آیند، دوچندان است. گاهی به علت سرد یا مرطوب بودن الکترود در هنگام شروع، این قطعه به کار می چسبد و فرآیند جوشکاری مختل می شود.

 

جوش یکنواخت با  HOT START

HOT START قابلیتی است که در لحظه اول جوشکاری جریان برای مدت کوتاهی افزایش یافته و سپس به حالت تنظیم شده بر می گردد. این امر باعث می گردد که کاربر از لحظه  اول جوشکاری، جوش یکنواختی را تجربه کند. ممکن است این قابلیت برای قطعه هایی با ضخامت کم مناسب نباشد.

 

همیشه در شروع جوشکاری که الکترود و قطعه سرد می باشند با مشکل شروع و پایداری قوس مواجه می شویم .این ولوم با افزایش جریان در لحظه آغاز قوس و سپس پایین آوردن جریان تا حد تنظیم اولیه ، به جوشکار کمک می کند که شروع خوبی داشته باشد.

hot start

 

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد یکی دیگر از ولوم های دستگاه جوشکاری(Hot Start)، که  نقشی بسیار مهم در میزان ولتاژ و قوس الکتریکی اولیه ایفا می کند صحبت کنیم.

 

 گروه صنعتی احسان در زمینه تولید و طراحی و عرضه انواع ابزارآلات صنعتی فعالیت می‌کند. تمام محصولات با بهره‌گیری از دانش متخصصان برجسته با بهترین مواد اولیه و با دستگاه‌های پیشرفته تولید می شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند.برای مشاهده اینورترهای جوشکاری احسان با ولوم (Hot Start)، به دسته محصولات اینورترهای صنعتی مراجعه فرمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال با مشاوران ما در مجموعه احسان ارتباط برقرار کنید.

از اینکه در این مقاله با ما همراه بودید متشکریم . منتظر نظرات شما هستیم. 

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :