امروز دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 ساعت 14 : 59 دقیقه

خورشید سیاهچاله‌ای از دوران بیگ بنگ است !

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 14 بهمن 1402 در ساعت 11 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خورشید دارای سیاهچاله‌ای از دوران بیگ بنگ است !

پژوهشگران می‌گویند: سیاهچاله‌ها ممکن است درون ستارگان نیز قرار داشته و جرم اضافی این ستارگان نیز ممکن است در اثر گرانش عجیب ماده تاریک ایجاد شده باشد.

 

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی مطالعات می‌گویند ممکن است ستارگان حاوی برخی سیاه‌چاله‌های نخستین مربوط به شکل‌گیری بیگ بنگ باشند. پژوهشگران دریافتند این ایده که نخستین بار توسط استیون هاوکینگ مطرح شد می تواند توضیحی در مورد منشا ماده تاریک اسرارآمیز باشد. ارل بلینگل از موسسه اختر فیزیک ماکس پلانگ در آلمان به همراه همکاران خود ایده مربوط به وجود ماده تاریک در ستارگان را احیا و سیاهچاله‌های نخستین با جرم‌های مختلف را روی تکامل ستاره‌های میزبان محاسبه کردند.

آنها برای خورشید نیز سیاهچاله‌هایی با جرم کوچکتر از سیارک معمولی در نظر گرفتند که در نهایت رد شد. زیرا این سیاهچاله‌ها غیر قابل رشد بوده و اثرات سنجش پذیر ندارند. آن ها امکان بزرگ بودن سیاهچاله موجود در خورشید را نیز غیر ممکن می‌دانند. زیرا می‌تواند به سرعت ستاره مورد نظر را ببلعد. نهایت یک سیاهچاله با جرم سیاره عطارد با امکان رشد به آهستگی به عنوان تنها فرض ممکن باقی مانده است.

 سیاهچاله

در صورت وجود چنین سیاه‌چاله‌ای نور قدرتمندی لایه‌های خارجی ستاره را به بیرون می‌راند و موجب رشد ستاره خواهد شد. می‌تواند در طول میلیون‌ها سال باعث کاهش دما به زیر سطح مورد نیاز برای همجوشی هسته‌ای شود که در واقع واکنش ضروری برای حفاظت از ستاره محسوب می شود. ( به نقل از ایتا )

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

اگر به دست موضوعات علاقه مندید نظراتتان رو برای ما ارسال کنید. 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :