امروز یکشنبه 18 شهريور 1403 ساعت 4 : 53 دقیقه

دستمزد جوشکاران در کشورهای مختلف

10 / 10
از 2 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 20 تير 1403 در ساعت 15 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 جوشکاری یکی از پر تقاضاترین و درآمدزاترین رشته های صنعت در دنیا می باشد که به همین دلیل همیشه در راس رشته های مورد نیاز کشورهای مختلف جهت جذب مهاجر است. در این مقاله قصد داریم دستمزد جوشکار به صورت روزانه و سالانه را در چند کشور با هم مقایسه کنیم.

ترکیه    ترکیه

در کشور ترکیه تقاضای استخدام جوشکار بالااست و میزان درآمد سالانه آن تقریبا به ۳۱۰۰۰ لیر و میانگین ساعتی ۳۲ لیر می رسد که در این بین با توجه به افزایش مهارت و حرفه ای گری جوشکاری حتی این دستمز سالیانه به ۸۰ هزار لیر افزایش خواهد یافت.

پیش بینی می شود در این کشور افزایش درآمد جوشکاری تا سال ۲۰۲۵ با رشد ۴۶ درصد یعنی تا ۹۶ هزار لیر در سال برسد و بیشترین تقاضا برای استخدام جوشکار برای جوشکاری لوله و مخازن و   co2  است.

 

آلمان   المان

درآمد سالیانه آن به حدود ۴۰ هزار یورو و میانگین ساعتی ۱۹ یورو می رسد. در این کشور اروپایی اگر مهارت شما بالا باشد حتی افزایش حقوق دارید و درآمد شما تا ۴۹ هزار یورو در سال افزایش خواهد یافت.

رشد درآمد جوشکاری در آلمان تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۱۰ درصد پیش بینی شده است که می تواند تا ۴۴ هزار یورو در سال برسد. در این کشور بیشترین تقاضا برای جوشکاران با مهارت جوشکاری آرگون و CO2  است.

 

سوییس   جوشکاری سوییس

دستمزد در این کشور به ۶۴ هزار فرانک و میانگین ساعتی ۳۰ فرانک می رسد و با توجه به مهارت و تجربه بالای شما حتی تا ۷۸ هزار فرانک در سال افزایش حقوق خواهید داشت.

تا سال ۲۰۲۵ پیش بینی می شود که درآمد جوشکار با افزایش ۸ درصدی همراه باشد و حتی به سالیانه ۶۹ هزار فرانک سوئیس برسد. در این کشور اروپایی بیشتر کسانی که به فرآیند جوشکاری آرگون ، جوش MIG  یا جوش CO2 مهارت دارند در اولویت استخدام هستند.

 

امریکا   امریکا

آمریکا یکی دیگر از کشورهای خوب و عالی از لحاظ میزان درآمد و حقوق در دنیا برای جوشکاران است که میزان درآمد جوشکاری در این کشور به سالیانه ۴۸ هزار دلار و میانگین ساعت ۲۳ دلار می رسد و چنانچه مهارت بالایی داشته باشید با توجه به شغل شما تا ۵۹ هزار دلار نیر در سال حقوق خواهید داشت.

پیش بینی می شود که درآمد جوشکاران در آمریکا با رشد ۱۰ درصدی همراه باشد و به عدد ۵۳ هزار دلار در سال برسد.

بیشترین تقاضا برای استخدام جوشکار در آمریکا به ایالت های همچون میسوری ، ماریانای شمالی ،یوتا ،منطقه کلمبیا ،ماین و میشیگان می رسد که بیشتر کسانی را که به جوشکاری CO2 ،جوشکاری آرگون می دانند  در اولویت هستند.

استرالیا   استرالیا

دستمزد یک جوشکار در استرالیا ۷۰ هزار دلار استرالیا در سال و ساعتی ۳۳ دلار استرالیا می رسد که حتی درآمد جوشکار تا ۸۵ هزار دلار استرالیا نیز افزایش خواهد یافت.

بیشترین تقاضای جوشکار و استخدام جوشکار در استرالیا به شهرهای ملبورن، لوگان، پرس می رسد و پیش بینی می شود که دستمز جوشکاران در این کشور تا سال ۲۰۲۶ با ۱۰ درصد افزایش همراه باشد.

 

کشور

درآمد ساعتی جوشکار

درآمد سالانه جوشکار

ترکیه

32 لیر

96 – 31 هزار لیر

آلمان

19 یورو

49 – 40 هزار یورو

سوییس

30 فرانک

69 – 78 هزار فرانک

آمریکا

23 دلار

53 هزار دلار

استرالیا

33 دلار

85-70 هزار دلار

کانادا

26 دلار

67 – 55 هزار دلار

اتریش

22 دلار در ساعت

45 هزار دلار

عمان

3 ریال عمانی

900 ریال عمانی

کانادا   کانادا

در این کشور درآمد جوشکار سالیانه به ۵۵ هزار دلار کانادا و ساعتی ۲۶ دلار کانادا می رسد که تا ۶۷ هزار دلار کانادا در سال قابل افزایش است.

در کانادا دستمزد جوشکار پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۶ به  عدد ۶۱ هزار دلار کانادا برسد که با رشد ۱۲ درصد ی همراه است.

اتریش   اتریش

اتریش یکی از بهترین کشورها برای کار جوشکاری است که به دنبال جوشکارانی حرفه ای، با دقت و ظرافت می گردد زیرا معتقد است که هیچ تکنولوژی نمی تواند جایگزین مهارتی که یک جوشکار دارد، شود. البته ناگفته نماند که در چند سال اخیر با توجه به بهبود وضع اقتصادی این کشور و همچنین پیشرفت چشم گیر اتریش در صنایع فولاد و فلز، شغل هایی چون جوشکاری با وضعیت بهترین در این کشور رو برو شده اند.

اگر شما به عنوان یک جوشکار به اتریش مهاجرت کنید، می توانید در شاخه های مختلفی از جمله صنایع ساخت و ساز، خودرو سازی، ساخت کشتی، تعمیر یا ساخت خطوط لوله و… ، حدود ۴۰ ساعت در هفته به کار بپردازید و دستمزد خوبی دریافت کنید. این دستمزد با توجه به هزینه های زندگی در این کشور، این امکان را برای شما فراهم می کند تا زندگی مناسبی را در کشور اتریش تجربه کنید.  میانگین درآمد جوشکار در هر ساعت 22 دلار و در هر سال 45272 دلار می باشد.

عمان   عمان

حقوق جوشکاران تازه کار در عمان معمولاً بین 500 تا 1000 ریال عمان در ماه است و طبق قانون کار عمان حداقل حقوق و دستمزد برای کارگران غیرماهر در عمان 325 ریال عمان می باشد .

جوشکاران با تجربه بیشتر می توانند انتظار حقوق بین 1000 تا 2000 ریال عمان در ماه داشته باشند.

 

 امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. با ارایه نظر ما را در پیشبرد این مسیر یاری بفرمایید .

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :