امروز یکشنبه 3 تير 1403 ساعت 5 : 41 دقیقه

اجرای اولین جوشکاری ریلی به روش ترمیت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 21 خرداد 1403 در ساعت 13 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اجرای اولین جوش به روش ترمیت (SKV) در راه آهن شمال شرق

مدیرکل راه آهن شمال شرق کشور در مصاحبه ای گفت: در راستای افزایش کیفیت و طول عمر مفید خطوط ریلی، کاهش چشم‌گیر هزینه‌های تعمیر و نگهداری خطوط، کاهش زمان مسدودی در شکستگی‌ها و صرفه‌جویی در مصالح، عملیات جوش‌کاری درز پهن به روش ترمیت برای اولین بار در خطوط ریلی و سوزن‌های این اداره کل اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، فرشاد زادخور افزود: در روش جدید جوش درز پهن SKV، عملیات اصلاحی با اجرای یک بند جوش پایان می‌یابد و همچنین امکان جوش‌کاری درز ریل به طول ۵/۷ سانتیمتر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در روش قدیم، جوش درز ریل با تعویض یک شاخه ریل ۹ متری و اجرای ۲ بند جوش درز ریل انجام می‌شد و محدودیت ۵/۲ سانتیمتر در ابعاد جوشکاری درز ریل وجود داشت.

جوشکاری ترمیت

به گزارش خبرگزاری مهر ، در حال حاضر اجرای این عملیات از ایستگاه دهنمک شروع شده و در صورت تامین مصالح مورد نیاز، کلیه عملیات جوش‌کاری خطوط ریلی به این روش اجرا خواهد شد.

کاهش زمان اجرای عملیات جوش درز ریل، افزایش کیفیت جوش و بالارفتن طول عمر محل جوش‌کاری، کاهش عیوب محتمل در حین اجرای جوش، سهولت در اجرا نسبت به روش سنتی و افزایش بازدهی عملیات در شرایط یکسان و مشابه، از دیگر مزیت‌های این روش جوشکاری است.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :