امروز دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 ساعت 3 : 14 دقیقه

کاربرد ولوم Arc force

9 / 10
از 4 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 27 اسفند 1402 در ساعت 9 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آنچه در ادامه می خوانید:

ولوم Arc Force چیست؟

کاربرد ولوم Arc Force

مزایای ولوم Arc Force

تنظیم طول قوس با استفاده از Arc Force

کاربرد اصلی ولوم Arc Force

نحوه کار ولوم Arc Force

ولوم arc force چیست؟

تکنولوژی Arc force یا قدرت قوس الکتریکی با نام کنترل قوس نیز شناخته می شود . این عبارت به معنای تنظیم کردن الکترود SMAW است که با این تنظیمات می توان نفوذ جوش را کنترل کرد . میزان نفوذ جوش می تواند کم یا زیاد باشد . پس می توان گفت جدای از نامی که برای آن می گذارند تکنولوژی arc force تنظیماتی روی دستگاه جوش است که سبب می شود یک قوس یکنواخت و ملایم باشد یا اینکه نفوذ زیادی داشته باشد یا به اصطلاح عمق زیادی را روی قطعه کاری حفر کند . وقتی میزان قدرت قوس روی زیاد قرار بگیرد ، آمپراژ بیشتری را با قدرت بیشتر به قطعه وارد می کند .

Arc Force در دستگاه جوش یک قابلیت برای جوشکاری بهتر، تمیزتر و مقاوم‌تر است. کاربر به وسیله این قابلیت می‌تواند میزان عمق نفوذ جوش را تعیین کند. در حقیقت این سیستم دمای جوشکاری را نیز تنظیم می‌کند.

 

 

آرک فورس

 

کاربرد ولوم Arc Force

کلید Arc Force یا کلید قدرت قوس الکتریکی امکان کنترل بیشتری بر روی عملکرد دستگاه و فرآیند جوشکاری را به کاربر می‌دهد. این کلید عموماً برای تنظیم جریان الکتریکی و قوس جوش از جمله ویژگی‌ های مهم در دستگاه‌ های جوشکاری به شمار می آید.

این ولوم در دستگاه جوشکاری (اینورتر جوشکاری)، یک ابزار کنترلی بسیار کارآمد است که در فرآیند جوشکاری از آن بهره‌برداری می‌شود. این ولوم به شما امکان می‌دهد قوس جوش الکترود را با دقت تنظیم کرده و جوشکاری با کیفیتی را انجام دهید. در واقع، سیستم Arc Force به شما کمک می‌کند تا از نظر میزان سایز و حجم قوس جوش و همچنین نفوذ جوش در قطعه مورد نظر کنترل داشته باشید.

برای تنظیم این ولوم، می توانید از کلید تعبیه شده بر روی برخی از دستگاه‌ های اینورتر جوشکاری با نام آرک فورس (Arc Force) استفاده می‌کنید. با جابه‌جایی این کلید، قدرت قوس الکتریکی را به میزان نیاز و با توجه به قدرت جریان خروجی دستگاه، تنظیم می‌کنید. با کم کردن ولوم کلید آرک فورس، می‌توانید یک قوس یکنواخت و ملایم داشته باشید، در حالی که با افزایش ولوم این کلید، میزان نفوذ بیشتری روی قطعه کار ایجاد می‌شود.

arcforce

کاربرد ولوم Arc Force در دستگاه‌ های جوش، اغلب مورد اهمیت و توجه جوشکاران قرار می‌گیرد. این ولوم به عنوان یکی از اجزای حیاتی دستگاه جوش، نقش بسیار حیاتی در کنترل فرآیند جوشکاری ایفا می‌کند. اغلب تصور می‌شود که ولوم Arc Force اهمیت کمی در عملکرد دستگاه دارد، اما این تصور نادرستی است. در واقعیت، این ولوم در مواقعی که جوشکار مبتدی در حین جوشکاری با مشکلاتی مانند چسبندگی الکترود به قطعه کاری مواجه می‌شود یا قوس جوش به نحوی قطعه را تخریب می‌کند، نقش بسیار مهمی دارد.

 

سیستم Arc Force  سیستم آرک فورس که در زمینه جوشکاری با نام ولوم دوم نیز شناخته می شود به عنوان یکی از موثرترین ولوم هایست که می‌توان از آن برای جوشکاری بهتر و باکیفیت تر استفاده کرد.

با استفاده از این سیستم،هزینه های اضافی و جانبی برای دستگاه جوشکاری حذف می شود.قدرت و کیفیت جوشکاری افزایش می یابد و جوشکاری به اصطلاح کرمو نمی شود و الکترود دچار چسبندگی نمی شود.

این سیستم در دستگاه ها و اینورتر های ی جوش الکترود به منظور کنترل نفوذ جوش در قطعه کار مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر فنی این سیستم به اپراتور کمک می کند تا بتواند برای کارهای خاص که نیاز به جریان بالایی (مانند جوشکاری الکترودهای سلولوزی) دارند، بتواند بدون سوراخ شدن قطعه عملیات جوشکاری را انجام دهد. این سیستم صرفا روی جوش الکترود مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا با کنترل تابعی از سطح ولتاژ و جریان می تواند میزان نفوذ جوش را تغییر دهد. شکل کارکرد این سیستم توسط پردازنده ای که مشخصات و فرمولهای مربوط به اطلاعات متالوژی هر الکترود را دارد انجام می شود.

به طور واضح تر سیستم ARC FORCE موجب می‌شود تا فرد اطلاعات الکترود مورد استفاده، ضخامت قطعه و جریان را روی دستگاه تنظیم کرده و سپس خود دستگاه مقادیر مولفه های ولتاژو جریان را برای شرایط کار تنظیم می کند.

arcforce

 

به افرادی که در تنظیم آمپر در جوشکاری استیک با مشکل مواجه هستند می توان این توصیه را کرد که دستگاه را فقط به اندازه ای گرم کنند که میله به قطعه نچسبد . هنگام استفاده از تکنولوژی arc force ( آرک فورس ) ، اگر فرد جوشکار در هنگام جوشکاری استیک ناخواسته الکترود را به کار بچسباند ، سیستم آرک فورس ، آمپراژ را مقدار کمی بالا می برد و در اینصورت جوشکاری ادامه پیدا می کند . استیک در لغت به معنای چسبیدن است ، به همین دلیل است که به این نوع جوشکاری ، جوشکاری استیک می گویند.

مزایای تکنولوژی arc force در دستگاه جوش اینورتر:

از جمله مزایای این تکنولوژی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.         زمان جوشکاری را کاهش می دهد.

2.         مانع از چسبیدن الکترود می شود.

3.         باعث افزایش کیفیت جوش می شود.

4.         قطعه فلز در حین جوشکاری سوراخ نمی شود.

5.         قدرت و توان دستگاه جوش بالاتر می رود.

6.         جوشکاری را آسان تر می کند.

7.         حفظ قوس الکتریکی

 

تنظیم طول قوس با استفاده از تکنولوژی arc force

تکنولوژی arc force  یا کنترل قوس ، می تواند طول قوس را تنظیم کند . هر چه طول قوس بیشتر باشد ، حوضچه جوش یا حوضچه مذاب ، روان تر می شود . طول قوس بهترین دوست شما در زمان جوشکاری است . زیرا با بیشتر بودن آن تقریبا همه پاشش های جوش از بین می رود . اگر می خواهید یک جوش فیله باریک داشته باشید ، باید از طول قوس پایین استفاده کنید . اگر بخواهید جوشی با صورت بزرک داشته باشید از طول قوس بالا استفاده کنید . تنظیم طول قوس یک قابلیت در دستگاه های اینورتر جوشکاری است که در دستگاه های جوش قدیمی وجود نداشت . تنظیم قوس یا arc force ، می تواند پالس فرکانس یا مقدار پالس در ثانیه را تنظیم کند . پالس فرکانس بر روی عرض قوس تاثیر دارد . همچنین تکنولوژی arc force ، بر روی سایر مشخصات قوس مانند آمپر و ولتاژ نیز تاثیر دارد .

 

 arcforce

 

تکنولوژی Arc force یا قدرت قوس الکتریکی با نام کنترل قوس نیز شناخته می شود . این عبارت به معنای تنظیم کردن الکترود SMAW است که با این تنظیمات می توان نفوذ جوش را کنترل کرد . میزان نفوذ جوش می تواند کم یا زیاد باشد . پس می توان گفت جدای از نامی که برای آن می گذارند تکنولوژی arc force تنظیماتی روی دستگاه جوش است که سبب می شود یک قوس یکنواخت و ملایم باشد یا اینکه نفوذ زیادی داشته باشد یا به اصطلاح عمق زیادی را روی قطعه کاری حفر کند . وقتی میزان قدرت قوس روی زیاد قرار بگیرد ، آمپراژ بیشتری را با قدرت بیشتر به قطعه وارد می کند .

 

اما کاربرد اصلی آن:

به افرادی که در تنظیم آمپر در جوشکاری استیک با مشکل مواجه هستند می توان این توصیه را کرد که دستگاه را فقط به اندازه ای گرم کنند که الکترود به قطعه نچسبد . هنگام استفاده از تکنولوژی arc force  ، اگر فرد جوشکار در هنگام جوشکاری استیک ناخواسته الکترود را به کار بچسباند ، سیستم آرک فورس ، آمپراژ را مقدار کمی بالا می برد و در اینصورت جوشکاری ادامه پیدا می کند . استیک در لغت به معنای چسبیدن است ، به همین دلیل است که به این نوع جوشکاری ، جوشکاری استیک می گویند .

 

بعضی از الکترودها مانند 7018 بسیار چسبناک تر از الکترودهایی مانند 6013 هستند و استفاده از آرک فورس در کار با این الکترودها بسیار مهم و مفید می باشند.

 

نحوه کار ولوم arc force در دستگاه های جوشکاری:

 arcforce

 

جوشکاری استیک در دستگاه های با نوع ثابت جریان انجام می شود . برای مثال در طول کل فرایند مقدار جریان 100 آمپر است . تنها تغییرات جریانی که در طول فرایند می توانید داشته باشید زمانی است که طول قوس بلندتر یا کوتاه تر می شود . زمانی که طول قوس بلندتر شود ولتاژ بالا می رود و زمانی که طول قوس کوتاه تر شود ولتاژ کم می شود . مقدار جریان تنها به اندازه 10 درصد قابل تغییر است در این مثال 10 درصد خود عدد 10 است . یعنی جریان می تواند 90 یا 110 آمپر شود . کاری که تکنولوژی arc force انجام می دهد این است که هنگامی که ولتاژ قوس به کم تر از یک مقدار از قبل مشخص شده می رسد میزان جریان را اضافه می کند .

برای مثال اگر در یک دستگاه جوش اینورتر ، مقدار ولتاژ را روی 19 تنظیم کنیم و تکنولوژی arc force روی 100 درصد تنظیم شده باشد ، هنگامی که ولتاژ بخواهد به کم تر از 19 ولت افت کند ، سیستم arc force شروع به اضافه کردن جریان می کند . هر چه مقدار ولتاژ کم تر شود سیستم کنترل arc مقدار جریان بیشتری اضافه می کند .

برای مثال هنگامی که مقدار ولتاژ به 10 ولت برسد ، سیستم کنترل arc ، جریان را تا مقدار 150 آمپر بالا می برد . دلیل اضافه کردن جریان این است که از چسبیدن الکترود به حوضچه مذاب جلوگیری شود . فایده دیگر استفاده از تکنولوژی arc force این است که مقدار جریان اولیه دستگاه جوش نیازی نیست روی مقدار بالا در کل طول فرایند تنظیم شده باشد . این امر به افزایش کیفیت جوش و کوتاه شدن زمان جوشکاری کمک زیادی می کند .

 

 

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد یکی از ولوم های دستگاه جوشکاری(Arc Force)، که  نقشی بسیار مهم در کیفیت فرآیند جوشکاری ایفا می کند صحبت کنیم.

 

 گروه صنعتی احسان در زمینه تولید و طراحی و عرضه انواع ابزارآلات صنعتی فعالیت می‌کند. تمام محصولات با بهره‌گیری از دانش متخصصان برجسته با بهترین مواد اولیه و با دستگاه‌های پیشرفته تولید می شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند.برای مشاهده اینورترهای جوشکاری احسان با ولوم Arc Force ، به دسته محصولات اینورترهای صنعتی مراجعه فرمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال با مشاوران ما درمجموعه احسان ارتباط برقرار کنید.

 

از اینکه در این مقاله با ما همراه بودید متشکریم . منتظر نظرات شما هستیم .

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :